Co wpływa na lepszy sen?

Jak to było kiedyś z tym snem?

Kiedyś człowiek budził się z samego rana jak wstawało słońce, pracował i funkcjonował przy świetle dziennym. Po zmroku zasypiał. Jednak z czasem pojawiło się oświetlenie , z którego korzystaliśmy coraz częściej i dłużej. Nasz dzień się wydłużył, działaliśmy na zwiększonych obrotach, produkcja melatoniny czyli hormonu snu została wstrzymana.

 

Co nam przeszkadza zasnąć?

Oświetlanie pomieszczeń wpłynęło na wydłużenie naszego dnia, przez to śpimy krócej. Coraz częściej mamy problemy z zasypianiem i z samym snem. Najczęściej pod wpływem stresu. Bezsenność może pojawiać się jednak z wielu powodów. Niektóre są błahe i łatwe do wyeliminowania. Np. zbyt wysoka temperatura czy zaduch w sypialni, niewygodne łóżko, hałaśliwe otoczenie. Inne wiążą się z poważnymi schorzeniami, takimi jak m.in. nadciśnienie tętnicze, niewydolność serca, nadczynność tarczycy, astma, depresja lub inna choroba psychiczna.

Należy więc koniecznie skonsultować się z lekarzem i zrobić odpowiednie badania, w razie utrzymujących się problemów z zaśnięciem. Zaburzenia snu mogą wywoływać także niektóre leki i używki. W zasypianiu przeszkadzają też m.in. telewizor, telefon, komputer.

 

Bezsenność w dzisijeszych czasach

Problem bezsenności dotyka coraz więcej osób. Na zaburzenia snu i problemy z zasypianiem skarżą się coraz to młodsze osoby. Bezsenność sprawia, że obniża się nasza wydajność w ciągu dnia, a jakość życia diametralnie spada. Aby poradzić sobie z tym problemem, konieczne jest ustalenie jego przyczyny. Przyczyny bezsenności są różne, a na zaburzenia snu wpływa wiele czynników.

Najpowszechniejszą przyczyną bezsenności jest przepracowanie, wysoki poziom stresu w ciągu dnia i brak relaksu. Osoby żyjące w ciągłym napięciu, bardzo często nie potrafią kontrolować intensywności swoich myśli podczas odpoczynku. Dlatego też podstawową rzeczą, którą należy opanować, aby pozbyć się bezsenności jest umiejętność relaksowania się. Wielu osobom z pewnością pomogą ćwiczenia, takie jak joga, czy medytacja.

Nie od dziś wiadomo, że sen to najważniejszy element życia człowieka. Często zaniedbywany, odkładany na dalszy plan, a tak ważny dla prawidłowego funkcjonowania. W pogoni za karierą i statusem społecznym ludziom często brakuje czasu na sen lub po całym ciężkim dniu i nadmiarze wrażeń, cierpią na bezsenność.

Zasoby Internetu podają wiele przykładów zachowań, które pomogą skutecznie zwalczać, tą niebezpieczną dla funkcjonowania organizmu, chorobę. Ważne, by w porę zauważyć problem, z jakim się zmagamy. Początkowo może uda nam się zwalczyć kłopot samemu, ale kto wie, czy nie będzie potrzebna pomoc specjalisty…

 

Jak najlepiej zasypiać?

Dobry sen zależy od wielu czynników. Przede wszystkim zanim pójdziemy spać trzeba dobrze wywietrzyć pomieszczenie, wtedy dobry sen na pewno mamy zagwarantowany. Chyba, że za oknem smog wówczas lepiej się wstrzymać z wietrzeniem.

Najlepszy dobry sen będziemy mieć również po wypiciu szklanki gorącego mleka albo herbatę z lawendą odprężająca i dobrze wpływająca na lepszy sen. Dobry sen to najlepszy kosmetyk zarówno dla ciała jak i duszy. Dobry sen powinien trwać minimum od 7 do 9 godzin nieprzerwanego snu. O tym czy nasz sen będzie dobry zależy jak szybko zaśniemy po położeniu się do łóżka. Każdy chciałby mieć taki sen, bo to najlepszy specyfik na świetny humor i nie tylko. Dobry sen poleca się na wszystkie dolegliwości.

 

Mówi się – sen dobry na wszystko

I jest to prawda. Jakość snu ma gigantyczny wpływ na zdrowie, samopoczucie oraz efektywność działania. Pozwala organizmowi na odpowiednią regenerację. Dlatego warto troszczyć się o dobry sen. To prosty sposób na to, by żyć dłużej, funkcjonować lepiej i wydajniej. Wystarczy zapewnić sobie odpowiednie warunki do spania. Wygodne łóżko. Komfortowy materac. Należy utrzymywać odpowiednią temperaturę w sypialni. Optymalnie 21 stopni. Istotne jest wypracowanie zdrowych nawyków, takich jak posiadanie stałej pory przeznaczonej tylko na nocny spoczynek. Najlepiej między 22 a 6 rano.

 

Sposób na dobry sen?

Dobry sen potrzebny jest każdemu człowiekowi. Dzięki temu każdego dnia mamy szansę na dobrą regenerację oraz pozyskanie siły do wykonywania obowiązków następnego dnia. Aby zapewnić sobie dobry i zdrowy sen należy zadbać o materac, jaki znajduje się na łóżku. Wszyscy specjaliści zwracają baczną uwagę na to, że to posłanie jest odpowiedzialne za to, jak człowiek się wyśpi. Jeżeli materac zostanie odpowiednio wybrany w salonie meblowym, to można być pewnym, że nic nie będzie zakłócało zdrowego rytmu nocy. Teraz będzie można nastawić się na to, że człowiek każdego dnia będzie budził się wypoczęty i wyspany.

 

Dodaj komentarz