Herbata i jej wpływ na zdrowie

Picie herbaty nawet też zwykłej czarnej to mniejsze zagrożenie chorobami serca lub udarem. Dlatego warto pić herbatę codziennie. Najlepiej taką jaka smakuje nam najbardziej.

Herbata zielona i jej właściwości

Zielona herbata to wiele dobrego. Jest dobra dla naszego zdrowia. Skąd pochodzi zielona herbata? Mówi się, że pochodzi z Chin. Chiny i Japonia to dwa największe kraje, które produkują i eksportują zieloną herbatę na świecie, ale ze względu na jej ogólnoświatową popularność jest obecnie uprawiana w wielu krajach Azji.

 

Rodzaje herbat i ich właściwości

 

Kierunek herbata pochodzi z tej samej rośliny co herbata czarnej camellia sinensis. Herbata zielona słynie z tego że działa prozdrowotnie. Ale niestety nie każdy może ją spożywać. Powinny uważać kobiety w ciąży, osoby starsze oraz dzieci.

Napar z zielonej herbaty uchodzi za jeden z najzdrowszych na świecie. Działa antynowotworowo, pobudzająco, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, działa oczyszczająco. Zielona herbata zawiera w sobie również sporo kofeiny. Podnosi ciśnienie krwi oraz tętno. Dlatego trzeba uważać i lepiej unikać herbaty na wieczór zwłaszcza czarnej i zielonej, bo mają sporo kofeiny.

 

Jak zadbać o dobry sen? Co to jest bezsenność?

Dobry sen to jedna z najważniejszych czynności w naszym życiu. Dzięki temu lepiej funkcjonujemy, mamy większą odporność, lepiej zapamiętujemy, uczymy się, nasza kreatywność też jest większa. Czas spędzony na myśleniu poprawia kreatywność.

 

Co powoduje bezsenność? Do najczęstszych przyczyn bezsenności należą:

  • stres – traumatyczne wydarzenia
  • fizyczny ból
  • zaburzenia emocjonalne – np. depresja
  • zmęczenie spowodowane różnicą czasu
  • niektóre leki
  • siedzący tryb życia
  • zmiany godzin pracy lub zmiany nocne
  • otyłość i choroby sercowo-naczyniowe

Jakie są objawy bezsenności?

Osoby, które doświadczają bezsenności, zwykle zgłaszają co najmniej jeden z następujących objawów:

  • budzą się zbyt wcześnie rano brak uczucia wyspania się po kilku godzinach snu
  • kłopoty z zasypianiem lub wybudzaniem się

Objawy bezsenności mogą prowadzić do kolejnych objawów:

  • Uczucie zmęczenia
  • zmiany nastroju
  • spadek koncentracji
  • rozdrażnienie

Jak sobie radzić z bezsennością?

Są farmaceutyczne, jak i niefarmaceutyczne metody leczenia bezsenności. Konieczna jest wizyta u lekarza i wspólne poszukiwanie odpowiedniej metody. W pierwszej kolejności zaleca się zmianę pewnych nawyków, np.:

  • unikanie napojów zawierających kofeinę przed snem
  • unikanie ćwiczeń przed snem
  • zminimalizowanie czasu spędzanego w łóżku, gdy nie zamierzasz spać, na przykład oglądanie telewizji lub surfowanie po Internecie na smartfonie.

Co jeszcze można zrobić, zanim zdecydujemy się na leki?

Skorzystaj z naturalnych środków jak ciepłe mleko, herbata ziołowa, np. melisa, waleriana, męczennica lub lipa – to naturalne środki wyciszające i ułatwiające zasypianie.

Bezsenność może wystąpić w każdym wieku i częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Są osoby, które bardziej narażone są na bezsenność.

 

  • Medytacja to naturalna, łatwa i wolna od leków metoda leczenia bezsenności. Może pomóc poprawić jakość snu, a także ułatwić zasypianie. Technika ta odpręża, pomaga walczyć ze stresem, lękami, a także problemami trawiennymi czy bólem.
  • W celu poprawy snu możesz spróbować suplementów z melatoniną. Stosowanie ich może skrócić czas zasypiania.
  • Olejki eteryczne to mocne aromatyczne płyny sporządzone z roślin. Wypróbuj olejków z rumianku, drzewa cedrowego, lawendy, drzewa sandałowego, gorzkiej pomarańczy.Bezsenność to duży problem i nie powinno się go lekceważyć. Może prowadzić do różnych chorób i dolegliwości, m.in. depresji, osłabienia układu odpornościowego, cukrzycy, otyłości, chorób serca, udaru mózgu i wielu innych. Ponadto może zwiększać ryzyko wypadku, wpłynąć na Twoją efektywność w szkole lub pracy, obniżyć popęd seksualny i znacząco obniżyć jakość życia.Jeśli problem bezsenności dotyka i Ciebie, to koniecznie przeanalizuj problem. Być może wystarczy zmiana nawyków lub proste techniki relaksacyjne. W innym przypadku warto udać się do lekarza.

 

 

Dodaj komentarz