Jak się zabezpieczyć na zimę przed przeziębieniem?

W okresie jesień zima głównie powinniśmy dbać o zdrowie i nawadniać nasz organizm pijąc dużo wody, minimum 2-3 litry dziennie. Bardzo istotne aby pożywienie było odpowiednio zbilansowane i wzbogacone. Negatywny wpływ na nasz układ odpornościowy mają odżywki typu alkohol czy papierosy. Aby zwiększyć naszą odporność na wszelkie wirusy i infekcje należy wysypiać się i odpoczywać. Najlepiej odpoczywać aktywnie, głównie poprzez uprawianie sportu.
DOdatkowo dobrze jest się zaszczepić, chociaż w tej kwestii są zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy. Dobrze również profilaktycznie się spomagać domowymi sposobami jak herbatka z cytrynką i miodkiem, albo sokiem malinowym. Dla bardziej wytrawnych i odpornych mamy coś lepszego, na noc ząbek czosnku lub syrop z cebuli.

Podobno można zwiększać układ odpornościowy poprzez seks. Innym sposobem może być wizyta w saunie, ponieważ wysoka temperatura sprawia ze ginie flora bakteryjna. W suchym i ciepłym zaciszu domowego ogniska bardzo lubią rozwijać się bakterie. Zatem wietrz często pomieszczenia a na noc najlepiej przykręcaj kaloryfer, aby nie było zbyt ciepło. Dodatkowo warto nawilżać pokoje.

Dobrym sposobem jest hartowanie swojego ciała, dzięki temu zmiany temperatur nie sprawią nam problemu i będziemy odporni. Można taki zabieg hartownia wykonać w domu, stosując na zmianę raz zimną raz gorącą wodę.

Dodaj komentarz