Kawa czy jest zdrowa?

Kawa bohater tego artykułu. Jak jest naprawdę, czy rzeczywiście kawa szkodzi? Do niedawna dietetycy wypowiadali się o negatywnym wpływie kawy na organizm człowieka. Dziś twierdzą jednak że jest zdrowa. Czy coś się zmieniło? Jakie są zalety i wady picia kawy?

Jak zwykle prawda leży pośrodku. Jest wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę aby stwierdzić jak jest naprawdę. Przede wszystkim ważny jest gatunek kawy, jej jakość, sposób parzenia, dodatkowo stan naszego zdrowia, sposób odżywiania. Zatem, wpływ kawy na organizm człowieka należy rozpatrywać indywidualnie.

Najlepsza jest kawa w ziarnach, zmielona tuż przed podaniem. Należałoby unikać wszelkich kupnych kaw tzw. Sypanych czy rozpuszczalnych, czy kaw smakowych, dużo w nich chemicznych dodatków. Dlatego jeśli zależy nam na zdrowym odżywianiu, dbaniu o siebie, przerzućmy się na „prawdziwą kawę” albo idealny zdrowy zamiennik kawy – Yerba Mate, o którym możesz przeczytać tutaj.

Im lepszy mamy metabolizm, tym kawa mniej nam będzie szkodzić.

Pod względem zdrowotnym kawa jest źródłem silnego przeciwutleniacza – kwasu chlorogenowego. Ułatwia też trawienie tłuszczy więc warto ją pić po posiłku, najlepiej rano.

Kawa z rana

  • dodając imbiru dodamy sobie energii i zwięksyzmy trawienie
  • Dodając kurkumę, plus odrobinka czarnego pieprzu – zwiększa przyswajalność tej przyprawy.
  • Możesz też dodawać trochę mleka kokosowego, zwiększysz walory smakowe
  • dodając do kawy kakao zwiększysz koncentrację i pamięć

Ta 4 składnikowa kawa nie tylko nas pobudzi, ale też wzmocni odporność

Kiedy należy pić kawę?

Otóż najlepiej po śniadaniu, a nie na czczo. Kiedy pijemy kawę dobrze jest uzupełniać organizm w wodę, ponieważ kawa ma właściwości odwadniające. Niektórzy stosują kawę, bo niby odchudza. To tylko mit, nie ma to nić wspólnego z prawdą.

Dodaj komentarz