Sauna pierwsze kroki

W saunie traci się dużo wody i elektrolitów. Prawidłowa kąpiel w saunie to dwie/trzy serie naprzemiennego ogrzewania i schładzania organizmu. Najlepiej co 8 do 15 minut robić zmianę.Po saunie odpoczywaj i pij dużo wody. Przed sauną nie należy:
– pić alkoholu
– spożywać obfitego posiłku
– ćwiczyć zbyt intensywnie.

Przed sauną należy umyć się i osuszyć, a stopy ogrzać. Biżuterię i inne ozdoby zdjąć.
– W saunie nie należy nic pić ani jeść, nie czytać.
– Wchodząc do sauny kładziemy ręcznik na ławce i siadamy na dolnej ławeczce. Stopniowo po czasie przemieszczamy się wyżej.
– Utrzymuj wilgotność 80-90C, RH 20-30%. Suma wilgotności o RH nie powinna być wyższa niż 110 jednostek.
– Nogi trzymaj na wysokości tułowia, staraj się utrzymać stałą temperaturę całego ciała. Chcąc podnieść wilgotność, polej kamienie wodą z dodatkiem olejków.
– Możesz w trakcie siedzenia w saunie masować się witkami zanurzonymi w zimnej wodzie, co sprawia że dłużej wytrzymamy w saunie

Po skończeniu sauny idź pod prysznic, by się schłodzić zaczynając od stóp do głów.  Na zakończenie polej stopy gorącą wodą, by pobudzić krążenie w tych miejscach.

Po zakończeniu sauny umyj się z użyciem mydła.

Sauna to idealny sposób zapobiegania wielu chorobom oraz hartująca organizm.

Dodaj komentarz