Co to jest ROAS?

ROAS to skrótowiec od angielskiego terminu „Return on Ad Spend” (zwrot z wydatków na reklamy). ROAS jest miarą efektywności inwestycji w reklamę online i określa stosunek między wydatkami na reklamę a uzyskanymi z niej zyskami. ROAS mierzy wartość generowaną przez reklamy i pozwala marketerom określić, jak dobrze inwestycja w kampanię reklamową przekłada się na zyski.

ROAS jest wyrażany w procentach lub jako liczba, na przykład 300% ROAS oznacza, że reklama przyniosła trzykrotnie większy zysk niż koszt, czyli że za każdego wydanego 1 zł na reklamę, firma zarobiła trzy złotych. W ten sposób ROAS pomaga w ocenie skuteczności kampanii reklamowej i w podejmowaniu decyzji o alokacji budżetu na reklamę.

ROAS to wynik jaki otrzymujesz z każdej wydanej złotówki na reklamę

Kategorie: FINSANSE

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *