Responsive Web Design
– wyświetla się jedna wersja serwisu na każdym urządzeniu która automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu
– dostosowanie strony do rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlana. Urządzenie nie jest tu istotne, ale można kierować się zakresem, w którym działają konkretne urządzenia
– Wstrzykuje się inne CSS w zależności od rozdzielczości ekranu
zaleta – za każdym razem zostaje wysłany ten sam kod HTML, zmienia się jedynie CSS, który optymalizuje wyświetlanie strony na poszczególnych urządzeniach
Wada nr 1 – za każdym razem pobiera wszystkie informacje niezależnie od tego, które z nich zostaną wykorzystane przez co strona może nieco wolniej się ładować
– wada nr 2 – CSS nie jest wspierany przez starsze wersje przeglądarek.

Alternatywa to Adaptive Web Design – AWD

– mamy do czynienia z jednym kodem HTML + zdefiniowane style CSS do każdego rozmiaru urządzenia i dla każdego przygotowana jest osobna wersja strony. Po wysłaniu zapytania do serwera i rozpoznaniu urządzenia, serwer pokazuje dany kod HTML. Strona ulegnie zmianie dopiero po przekroczeniu breakpoint, czyli wcześniej zdefiniowanych punktów. RWD płynnie dostosowuje sie do wielkości ekranu.
zaleta (której nie ma RWD) projektując stronę, z góry można przewidzieć jak ma wyglądać na danym urządzeniu.

Przede wszystkim RWD jest egzekwowane po stronie klienta, w przeglądarce internetowej, podczas gdy cały proces AWD odbywa się po stronie serwera i zwrócony zostaje już gotowy layout.

Google również rekomenduje RWD, bo mamy 1 URL i ten sam kod HTML . Lepiej się to indeksuje. Nie musimy mieć kilku wersji strony, oszczędza to czas i i nie musimy utrzymywać kilku wersji strony. Wszystko się dzieje w obrębie jednej strony.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *